rumun portal
DRUIDDruid jest najsłabszą fizycznie postacią w Medianie. Używa głównie ataków na odległość, czarów, korzysta z przywołanych stworzeń, a nawet nawraca przeciwników by walczyli po jego stronie.
Mediańska historia Druidów
Druidzi zostali powołanie przez brata Bul-Kathos'a, Fiacla-GĂŠar'a, do przekazywania i strzeżenia wiedzy o tajemnych mocach płynących z natury. Do tej pory ludzkość polegała głownie na mocy Nefilimów odziedziczonej po ich stwórcach, upadłemu aniołowi Inariusowi i demonce Lilith. Ale Ikarius nie życzył sobie, aby ludzie stali się potężni i mogli brać udział w Wiecznej Wojnie, ale pragnął świata niewolników, którzy by go czcili. Ten świat miał być jego Sanktuarium, w którym zapominałby o codziennych trudnościach jakie niosło ze sobą prowadzenie wojny.
Kiedy Kamień Świata we wnętrzu góry Arreat zaczął działać, ludzkość powoli zaczęła tracić swoje moce, aż po kilku pokoloniach zniknęły one na stałe. Fiacla-GĂŠar i Bul-Kathos wiedzieli, że ich era ma się ku końcowi i zaczęli szukać sposobu na zachowanie swojej wiedzy i mądrości na czas Mrocznej Ery, która miała nadejść.
Bul-Kathos został jednak oszukany przez Inariusa i zmuszony do rozkazania swojemu ludowi Barbarzyńców do strzeżenia Kamienia Świata. Fiacla-GĂŠar, który był bardziej podejżliwy w stosunku to tajemniczego kryształu, został wygnany przez rozwścieczonego Bul-Kathos'a. Nawet dzisiaj dusza Bul-Kathos'a żyje we wnętrzy góry Arreat nieświadoma, że broni przedmiotu, który zgubił ludzkość.
W trakcie swojego długiego wygnania Fiacla-GĂŠar nauczył się rozmawiać z naturą, która otrzymała szczątkową inteligencję podczas tworzenia Sanktuarium przez Lilith i Inariusa. Okazało się, że Kamień Świata odbiera moc jedynie ludziom, natomiast magia zawarta w naturze jest nietknięta. Widział w niej potężne, niewyczerpalne źródło magii, które było dla ludzkości na wyciągnięcie ręki.
Niektórzy Druidzi twierdzą, że człowiek nie powinien wierzyć w żadne bóstwo, lecz powinien szukać siły w sobie samym i otaczającej go przyrodzie. Nauki te zostały podobno wziete z księgi napisane rzekomo przez samego Fiacla-GĂŠar'a, lecz w żadnym starozytnym języku nie znaleziono potwierdzenia jakoby taki skrypt w ogóle istniał. Ludzi bardzo często patrzą na Druidów z góry i uwarzają ich za maniaków przyrody, jednak może sie okazać, to Drudzi mają rację.
Początkowe statystyki
Siła: 25
Zręczność: 20
Żywotność: 15
Energia: 25
Życie: 65
Mana: 25
Bonus co poziom: +20 życia, +20 many
Otrzymuje +1 do życia na punkt dany w żywotność
Otrzymuje +7 do many na punkt dany w energię
Preferowane bronie
Korzystająć z magii natury Druidzi korzystają z broni wykonanych z nieobrobionego drewna, aby zachować duchy, które w nim mieszkają. Dla wielu łuki i laski Druidów wydają się być zbyt podatne na zniszczenia i nieefektywne jeśli chodzi o przewodzenie many. O dziwo gdy Druidzi używają wykonanej w ten sposób broni jest ona zadziwiająco skuteczna.
Łuki wykonane przez Druidów, są w ich rękach skuteczniejsze niż nawet najlepszej jakości łuki wykonane przez zwykłych ludzi. Wierzą, że to duchy zamieszkujące ich broń niosą ich strzały trafiając w najsłabsze miejsce przeciwnika, niosąc mu śmierć. Opalane laski uzywane przez Druidzkich mędrców są sprzężone z żywiołami i umożliwają rzucanie zaklęć żywiołów z dużo lepszą skutecznością niż jakiekolwiek inne.
Preferowane pancerze
Skóry noszone przez Druidów są częstymi tematami żartów. Jedni śmieją się, że są to pamiątki po mamusi, inni, że Druidzi zabijają zwierzęta dla przyjemności noszenia ich skór. Prawda jest taka, że każdy Druid podczas rytuału inicjacji wybiera sobie zwierzę przewodnika, a nastepnie szuka umierającego przedstawiciela gatunku który wybrał. Jeżeli zwierzę zgodzi się zostać przewodnikiem nowicjusza, zostaje złozone przez niego w ofierze i zachowuje jego skórę, aby duch zwierzęcia który w niej zamieszkał chronił go w niebezpiecznych sytuacjach.
Wielu Druidów posiada kilka zwierząt przewodników. Najczeście spotykanymi są wilk, jastrząb, sokół i baran. W przeszłości wielu Druidów wybierało również niedźwiedzie oraz wymarłe już wilki straszne. Jednak pewne efekty uboczne podczas pełni księżyca, które prowadziły do obłędu, bądź kończyło się śmiercią od srebrej strzały sprawiły, że zaniechano tego.
Umiejętności
CHARM
- Przekonuje potwory na małym obszarze by przez pewien czas walczyły dla ciebie.l
CALL LERECHAUN
- Przywołuje Leprechauna, którego ataki zwiększają obrażenia fizyczne otrzymywane przez cel ataku. Obrażenia i ilość życia Leprechauna zależą od poziomu trudności.l
HAVOC
- Zwiększa zasięg umiejętności CHARM oraz wszystkich Rozkazów. Umiejętność pasywna.l
DOMINATE
- Działa tak samo jak umiejetność CHARM, jednak efekt dłużej się utrzymuje.l
ELVENSONG
- Przywołuje ducha elfki, która śpiewiem przekonuje pobliskie potwory aby walczyły dla ciebie przez krótki okres czasu. Ilość elfów zwiększa się wraz ze wzrostem poziomu umiejętności.l
MARK OF THE WILD
- Zwieksza szybkość ataku oraz zadawane obrażenia fizyczne i od zywiołów.l
KILLER INSTINCT
- Rozkaz - zwiększa obrażenia potworów, które są pod wpływem klątwy CHARM.l
CULLING OF THE HERD
- Rozkaz - sprawia, że potwory, które są pod wpływem klątwy CHARM zatrzymują się w miejscu i otrzymują zwiększone obrażenia.l
BRAMBLES
- Rozkaz - sprawia, że potwory, które są pod wpływem klątwy CHARM odbijają obrażenia.l
THRILL OF THE HUNT
- Rozkaz - sprawia, że potwory, które są pod wpływem klątwy CHARM mają szansę na zadanie Druzgocącego Uderzenia.l
ELEMNTAL
- Przywołuje ogniste sługi, które biegną w lini prostej zadając obrażenia od ognia.l
HUNTING BASNHEE
- Przywołuje lodowego ducha, który podąża za losowym przeciwnikiem zadając obrażenia od zimna.l
PAGAN RITES
- Spala zwłoki przywracając część życia.l
FIRE FOUNTAIN
- Rozsiewa kilka małych ognistych kolców wokół rzucającego zaklęcia.l
HAILSTORM
- Używa przeciwnika jako celu dla zamieci.l
POISON FLASH
- Tworzy małą nowę trucizny.l
CIRCLE OF LIFE
- Przywraca zycie po każdym zabitym przeciwniku.l
PLAGUE AVATAR
- Latający sług rozsiewający chmury trucizny wokół siebie.l
GAMMA FIELD
- Zadaje obrażenia od trucizn na mały obszarze.l
SUMMON ACID FIENDS
- Przywołuje sługe. Posiada umiejetność POISON FLASH oraz aurę która zwiększa obrażenia od trucizn.l
BLINDSIDE
- Strzała która przebija i ogłusza losowego wroga w pobliżu.l
CASCADE
- Wystrzeliwuje strzałę w każdego wroga w zasięgu.l
SPORE SHOT
- Strzała kilka razy rozpada się po uderzeniu na 2.l
ELFIN ARROWS
- Zwieksza obrażenia od łuków, oraz daje szansę na Druzgocące Uderzenie. Umiejętność pasywna.l
NOVA SHOT
- Wystrzeliwuje krąg strzał dookoła postaci.l
Umiejętności specjalne
FORCE OF NATURE
- Obrażenia od czarów są zależne od siły. Uber Skill - możesz wybrać jeden po osiągnięciu 90 poziomu.l
FAERIE FIRE
- Zostawia błyskawice na sladach postaci, oraz daje szansę na uniknięcie ataku. Uber Skill - możesz wybrać jeden po osiągnięciu 90 poziomu.l
TREMOR
- Wywołuje potężne trzęsienie ziemi, które zadaje obrażenia wszystkich widocznym przeciwnikom. Uber Skill - możesz wybrać jeden po osiągnięciu 90 poziomu.l
GOODBERRY
- Pozwala na tworzenie jagody z rzadkiego przedmiotu. Po jej zjedzeniu regenruje nam się 100% zycia oraz na krótki czas dostajemy bonus do maksymalnej ilości zycia. Umiejętność jest nagrodą za ukończenie Wyzwania.l
LIFESHIELD
- Po zjedzeniu jagody otrzymujemy dodatkowy bonus do obrony.l