rumun portal
AMAZONKAAmazonka jest najszybszą postacią w Medianie XL. Jest silna zarówno w walce wręcz jak i na odległość i poruszanie się z wielką prędkością. Jej czary są nastawione na walke na odległość.
Mediańska historia Amazonek
Mieszkanki Wyspy Amazonek są znane głównie jako handlarze, wojowniczki i morskie podróżniczki. Tylko niewielu wie jak bardzo skomplikowane i zaawansowane jest społeczeństwo Amazonek.
Uważano, że wiara amazonek koncetruje się wokół starożytnych bogów Hefaetrus, Karcheus i Zerae jako trzech w jednej osobie. Każdy z nich miał reprezentować inny żywioł natury. Oprócz tego istnieje również paneton wielu innych bóstw-strażników trzymających piecze nad miastami, wioskami a nawet poszczególnymi statkami. Najważniejszą z nich jest Athulua, która strzeże stolicy Amazonek o tej samej nazwie.
Jednak podczas naukowych badań przeszłości Amazonek pojawiało się coraz więcej znaków i reliktów ciemnej przeszłości tego ludu. Odkryto, że istniał także osobny kult czczący czwartego boga, Kharosa, który reprezentował wojnę i śmierć. Kult ten praktykował krwawe ofiary i panował przez kilkaset lat zanim został obalony i zakazny przez starożytnych Nefilimów Philios, Skovos and Lycander, które były pierwszymi najwyższymi kapłankami Hefaetrus, Karcheus i Zerae. Po nieudanej próbie przekazania pospulstwu nauk trójki bogów, kapłanki stworzyły trzy wyspy, każdą nazwały od swojego imienia, i stworzyły z gliny, ognia i stali nową rasę Amazonek, taką jaką znamy dzisiaj.
Po tych odkryciach uwaga badaczy skupiła się na czwartej wyspie, Skartarze, która początkowo uważana była za niezamieszkaną. Okazało się jednak, że wyspa jest zbyt dzika aby można było bezpiecznie ją badać. Większość wypraw nie dotarała nawet do wyspy, wciągnięte w potężne wiry i roztrzaskane o wysokie klify wyspy. Kilku ocalałych opowiadało straszne historie o gigantycznych, latających jaszczurkach, roślinach ludojadach, łowcach głów oraz kulcie pragnącemu przywrócić Kharosowi władzę w Sanktuarium.
Początkowe statystyki
Amazonki biegają 20% szybciej oraz chodzą 25% szybciej niż pozostałe klasy postaci.
Siła: 25
Zręczność: 25
Żywotność: 25
Energia: 15
Życie: 75
Mana: 15
Bonus co poziom: +25 życia, +15 many
Otrzymuje +2 do życia na punkt dany w żywotność
Otrzymuje +5 do many na punkt dany w energię
Preferowany bronie
Tak jak ich siostry z pozostałych trzech wysp Amazonki ze Skartary znakomicie posługują się oszczepami włóczniami i łukami. Kapłanki Kharosa widuje się dzierżące zaklęte kosy jako symbol ich statusu i autorytetu w kulcie.
Preferowane pancerze
Gawiędziarze nie mogą przestać podziwiać różnorodności kulturowej tak małej wyspy jaką jest Skartara oraz sposobu w jaki warunki kształtują kulturę plemienną i kierują jej rozowojem. Fakty te przyćmiewają trochę wspomnienia ocalałych, których kapitanowie zostali wrzuceni do wulkanu, a ich kapłani zjedzeni żywcem przez członków plemienia.
Górzyste regiony wyspy są domem koczowniczych plemion łuczników oraz pozostałości starożytnych plemion amazońskich. Skaliste klify i wzgórza Skartary mogą być znacznie groźniejsze od zamieszkujących wyspę plemion. Mobilność i zasięg są dla tamtejszych łuczników najważniejsze, dlatego preferują lekkie pancerze. Mówi się nawet, że niektórzy ze starożytnych Amazonek wykształciły umiejętność przebicia każdej bariery i przywracania poległych do życia, aby walczyli pod ich dowództwem.
Część plemion sawanny preferuje rytualistyczny tryb prowadzenia działań wojennych za pomocą falangi. Oddziały maszerują w swoich kierunkach do czasu nawiązania bezpośredniego kontaktu, a następnie próbują przedrzeć się przez linię wroga. Wojownicy służący w falangach zazwyczaj używają włóczni oraz ciężkich pancerzy aby zaznaczyć swoją defensywną rolę w walce.
Bagienne delty rzek są domem kilku plemion czczących księżyć, ulokowanych wokół "księżycowych źródeł" oraz dziwnych gazowych gejzerów wybuchających białym ogniem. Błoto i wota praktycznie uniemozliwiają efektywną walkę wręcz więc walki odbywają się na dystans za pomocą oszczepów i włóczni. Do ochrony przed takimi pociskami Mściciele księżyca używają jednych z najtwardszych i najcięższych tarcz jakie kiedykolwiek zostały wykute.
Niektórzy z ocalałych przywieźli ze sobą "pamiatki" po owych spotkaniach z plemionami, począwszy od stalowych hełmów a skończywszy na dziwnych karyciach głowy noszonych przez wyznawców Kharosa, które nosili podczas krwawych obrzędów. Jeden ze szczególnie poparzonych ocalałych widział podobno, jak jechali oni na ognistych koniach w poszukiwaniu ofiar. Przypomniał sobie to co prawda dopiero po kilku butelkach trunku, zaraz przed tym jak wykrzyknął imię Kharosa sto razy i skoczył za burtę.
Możesz nauczyć się jedynie 18 umiejętności z jednego drzewka umiejętności amazonki, jeśli nie włozyłeś chociaż jednego punktu w inne drzewko.
Umiejętności
- GHOST ARROW
- Strzela eterycznymi strzałami, które przebijają wrogów i przeszkody stałe. Zamienia 100% obrażeń fizycznych na obrażenia od magii.l
BARRAGE
- Wystrzeliwuje wiele strzał w losowych kierunkach.l
PHALANX
- Na pare sekund przywołuje kilku duchowych łuczników.l
TRINITY
- Zwiększa obrażenia od żywiołów, jeśli używasz przedmiotów z obrażeniami od żywiołów. Nie możesz się nauczyć tej umiejętności jeśli włożyłeś chociaż jeden punkt w inne drzewko umiejętności.l
WRAITH ARROW
- Strzały po uderzeniu uwalnia dusze podążające za wrogiem. Zamienia 100% obrażeń fizycznych na obrażenia od magii.l
TRIUMPHANT STRIKE
- Ataki włócznią zwiększają obronę i szybkość ataku.l
PROWL
- Dodaje obrażenia od trucizn do ataku włócznią.l
POUNCE
- Teleportujesz się zadając obrażenia wszystkim przeciwników wokół. Wymaga włóczni.l
LIONESS
- Zwiększa obrażenia i obronę podczas noszenia włóczni. Nie możesz się nauczyć tej umiejętności jeśli włożyłeś chociaż jeden punkt w inne drzewko umiejętności. Umiejętność pasywna.l
LIGHTSWARM
- Atak włócznią uwalnia samonaprowadzające wiązki błyskawic.l
STARSTREAK
- Efekt: oszczep przbija wrogów i wraca życie podczas rzucania.l
RICOCHET
- Oszczep po uderzeniu w ściane rozpada się na kilka oszczepów raniąc wszystkich pobliskich wrogów. Zamienia 100% obrażeń fizycznych na obrażenia od magii.l
ENFILADE
- Przytrzymaj przycisk ataku aby rzucić wiele oszczepów.l
MOON WARRIOR
- Zwieksza obrażenia, szybkość ataku i daje szanse za zabójcze uderzenie podczas używania oszczepu. Nie możesz się nauczyć tej umiejętności jeśli włożyłeś chociaż jeden punkt w inne drzewko umiejętności.l
FAIRY RING
- Zamienia zwłoki w krąg figur strzelających do przeciwnika.l
DEATH RAY
- Wystrzeliwuje magiczne pociski raniące twoich wrogów. Przytrzymaj przycisk myszy dla ciągłego ataku.l
BLOODLUST
- Zwiększa obrażenia fizyczne, magiczne i obrażenia od żywiołów całej drużynie.l
BLOODSTORM
- Pułapka atakująca wielu wrogów jednocześniel
BACCHANALIA
- Zwiększa twoje obrażenia od magii, gdy jesteś bliski śmierci. Nie możesz się nauczyć tej umiejętności jeśli włożyłeś chociaż jeden punkt w inne drzewko umiejętności. Umiejętność pasywna.l
MAGIC MISSILES
- Wystrzeliwuje wiele samonaprowadzajacych, magicznych pocisków.l
DEFENSIVE HARMONY
- Spowalnia przeciwników, którzy cię atakują. Działa na przeciwników w momencie ataku, nie uderzenia, dzięki czemu spowalnia również wrogów atakujących z dystansu. Umiejętność pasywna.l
SUMMON FIRE ELEMENTALS
- Przywołuje żywiołaki ognia, które atakują wrogów i leczą całą grupę.l
BALANCE
- Zwiększa obronę. Umiejętność Pasywnal
PACT OF BLOOD
- Przez krótki czas wszyscy członkowie grupy otrzymują życie zamiast obrażeń podczas walki wręcz.l
WINGS OF WRATH
- Zwiększa szybkość poruszania się i ilość wytrzymałości.l
Umiejętności specjalne
CURARE
- Dodaje obrażenia od trucizny do twoich ataków. Modyfikatory z broni dodające obrażenia wpływają na obrażenia od żywiołów. Uber Skill - możesz wybrać jeden po osiągnięciu 90 poziomu.l
PARAGON
- Zwiększa ilość Żywotności za każdy kamień szlachetny umieszczony w gnieździe. Uber Skill - możesz wybrać jeden po osiągnięciu 90 poziomu.l
SPIRIT OF VENGEANCE
- Tworzy dusze ze zwłok, która potrafi przywoływać własnych podwładnych. Dodatkowo posiada aure zwiększająca obrażenia i życie. Uber Skill - możesz wybrać jeden po osiągnięciu 90 poziomu.l
LEADERSHIP
- Kieruje siłe twoich bóstw na sojuszników przed tobą. Zwiększa obrażenia i życie drużyny. Umiejętność jest nagrodą za ukończenie Wyzwania.l
WAR SPIRIT
- Zwiększa szanse na Druzgocące Uderzenie oraz wystrzeliwuje nowe kolców gdy znajdujesz się w pobliżu przeciwników. Umiejętność jest nagrodą za ukończenie Wyzwania.l
Taki opis postaci chyba nie jestem konieczny P ale spoko przyda sie nie ktorym ^^
Osobiście lubię czytać takie historie. Blizzard w ten sam sposób przedstawia newsy odnosnie Diablo 3, więc czemu ja nie mam robić czegoś takiego z medianem? A taki +1 bys sobie mógł darować :/
Nom, mi sie przyda !
Zróbcie coś takiego o Paladynie albo Nekromancie
O 1 FG